Mentalist Nuno
Mentalist Nuno Overall rating: ★★★★★ 4.9 based on 4222 reviews
5 1

Khalid & Sophie staan voor schut: ‘Herhalingen scoren beter!’

Khalid & Sophie staan voor schut: ‘Herhalingen scoren beter!’

De talkshow Khalid & Sophie bezorgt NPO 1 eindelijk eens stijgende kijkcijfers. Door met zomerstop te gaan ziet de zender zijn vooravondscores namelijk flink groeien. “Herhalingen scoren beter!”

Sophie Hilbrand, Khalid Kasem en Martine van Os © NPO

Het lijkt erop dat NPO 1 met Khalid & Sophie precies hetzelfde gaat doen als het jarenlang met M deed: trekken aan een dood paard. Ondanks de zwaar teleurstellende kijkcijfers, mogen presentatoren Khalid Kasem en Sophie Hilbrand na de zomer gewoon weer terugkeren in de vooravond van ’s lands meest bekeken zender.

Khalid & Sophie vernederd

Dat de kijker daar totáál niet op zit te wachten, blijkt vandaag maar weer eens uit het feit dat NPO 1 zijn kijkcijfers ziet stijgen nu Khalid & Sophie met zomervakantie zijn gegaan.

Waar de talkshow van het BNNVARA-duo vorige week gemiddeld 442 duizend kijkers wist te boeien, trok de opvolger, een herhaling van We Zijn Er Bijna, gisteren op hetzelfde tijdstip 679 duizend kijkers. Daarmee wist NPO 1 bijna 22 procent van alle kijkers op dat moment te boeien.

‘Dit is een goede zet’

Opvallend, vindt kijkcijferkenner Tina Nijkamp het. “We Zijn Er Bijna-herhalingen uitzenden om 19.00 uur lijkt een goede zet”, schrijft ze.

Khalid & Sophie is overigens niet de enige talkshow die voor schut gezet wordt door de kijker, aldus Tina. “Shownieuws Zomereditie scoort steevast beter dan HLF8 om 19.30 uur deed.”

Sybrand op één

Naast het succes van We Zijn Er Bijna, leverde Omroep MAX gisteren ook de winnaar op prime time: de seizoensstart van MAX Vakantieman wist 1,2 miljoen kijkers (26%) te boeien op NPO 1. “De kijkcijferkoning van dit zomerseizoen lijkt al bekend: Sybrand Niessen”, zegt Tina.

Dionne Stax zorgde voor veel wegzappers, want zij trok direct erna slechts 694 duizend kijkers (16%) met Dionne Dichtbij The First Ladies.

De andere meest bekeken titels op prime time waren RTL 4’s Kopen Zonder Kijken (1,1 miljoen en 25%), SBS 6′ Familie Gillis (654 duizend en 14%) en NPO 2’s Nieuwsuur (530 duizend en 12%).

Kijkcijfers

Andere programma’s die de top 15 niet haalden zijn onder meer Humberto (542 duizend), Shownieuws (432 duizend), Chateau Meiland (413 duizend), Shownieuws Zomereditie (342 duizend) en 112 Vandaag (335 duizend).

De kijkcijfers van maandag 20 juni 2022 (SKO):

Top 15

Marktaandelen (18-24u, 6+)

01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.751.00001. NPO1 / 24.5%
02. MAX Vakantieman (NPO) 1.212.00002. RTL4 / 22.3%
03. Kopen Zonder Kijken (RTL4) 1.138.00003. SBS6 / 12.3%
04. Half acht nieuws (RTL4) 1.042.00004. NPO2 / 6.4%
05. Journaal 18:00 (NPO1) 903.00005. RTL5 / 4.5%
06. RTL Boulevard (RTL4) 815.00006. NPO3 / 4.5%
07. Op1 (NPO1) 796.00007. Vero / 4.1%
08. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 730.00008. NET5 / 3.3%
09. Dionne Dichtbij The First Ladies (NPO1) 694.00009. RTL7 / 2.1%
10. EenVandaag (NPO1) 689.00010. RTL8 / 2.0%
11. Editie NL (RTL4) 686.00011. RTLZ / 1.4%
12. We zijn er bijna (NPO1) 679.00012. Discov / 1.1%
13. Familie Gillis (SBS6) 654.00013. BBC / 0.9%
14. Hart van Nederland (SBS6) 615.00014. TLC / 0.9%
15. Journaal laat (NPO1) 598.00015. Paramount / 0.9%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

Meer kijkcijfers bij:

01. Publieke Omroep 35,4%
02. RTL Nederland 32,4%
03. Talpa TV 20,3%

Source link
#Khalid #Sophie #staan #voor #schut #Herhalingen #scoren #beter

error: Content is protected !!